Att sätta sig vid dukat bord

Mannen min tycker ju att det är kul att laga mat (jippiii) och ibland kommer han hem med en matlagningsbok av något slag. I veckan fick en bok som bara handlar om lax följa med hem. Igår kväll när vi gick och la oss låg vi då och bläddrade och tittade i den där laxboken, och det vet vi ju alla hur härligt det mesta ser ut i matböcker, ja allt såg väldigt delikat ut. Lax är ju en fisk som i sig smakar väldigt gott och egentligen inte kräver så mycket tillagning men det är ändå kul att variera, även laxen.

Idag när jag då kom hem från jobbet var jag ut till spåret och joggade en sväng, typ 6 km, vilket en väldigt massa andra människor också gjorde märkte jag, joggade alltså. Jag hade nämligen problem att hitta en parkeringsplats, och då är det ändå en ganska stor parkeringsplats vid spåret. Nåja, när jag kom hem var det bara att sätta sig vid dukat bord, ja tänk så lyxigt, får man hade så bra? Och gissa vad det var för mat? Det kan ni inte va? Tänkte väl att det var knepigt att komma på det.



Blink blink -Theya
Kommentera inlägget här: