Veckans vilodag

Söndag. Oj vad vi har varit i farten idag. Det har gått i ett. Vi har städat och då menar jag inte bara dammsugit lite utan städat på riktigt. Överallt. Noggrant. Vi har storhandlat, vilket vi inte gör tillnärmelsevis så ofta nuförtiden som vi gjorde när ungdomarna bodde hemma. Men idag gjorde vi det. Det känns gott att skåpen är välfyllda. Vi har tvättat. Vi har köpt nya sängkläder. Jag köpte nya skor. Och sedan har vi morsdagsfikat.

Tror bestämt jag ska investera i en sekatör, oj vilket bra redskap. Klipp klipp, snabbt och enkelt och vips hade jag med en megastor knippe syrenkvistar hem. Väl hemma ansades syrenkvistarna och ner i en vas och nu pryder den byrån i hallen. Så fint så.

Det är kväller. Nu ska jag vila.

 

barbro:

Fantastiskt!! Din fotograferingstalang är super. Både kaffestrålen och kopparna med din älsklingsbulle som bakgrund blev så romantiskt. Att våra gamla syrener, busken härstammar från F:s farfars barndomshem, kunde bli såå fina på bild! Tack för allt jag fick, rosorna pryder sin plats.

Theya:

Tack Barbro :) Syrenerna är jättefina och Doftar så gott!

Tack för kaffet, ser onekligen så gott ut som

det var också.

Kommentera inlägget här: