En bit utav äpplet

Jag är sugen på något gott att äta just nu. Med något gott menar jag något onyttigt gott.  Ni vet, inte äpple. Men vi har inget onyttigt gott hemma. Nej, det har vi inte. Jag har letat. Ibland gömmer mannen min sånt på något för honom lämpligt ställe, att ta fram vid något lämpligt tillfälle, men jag hittade inget, den här gången, eller så har han hittat på ett nytt klurigt gömställe. Den rackarn.

Tror jag tar mitt äpple och bäddar ner mig i soffan, sätter på TV:n och hoppas det är något lättsamt däri att slötitta på. Typ de där två hela och en halv karlarna. Det går ju ofta, gamla och nya avsnitt blandat om vartannat, ibland är den halva mannen i målbrottet och lika lång som de hela männen och ibland är han verkligen halv.

Och vart tog värmen vägen? Det är så kallt ute nu. Jag är kall ända in i märgen. Burr. Det är som om kylan blåser rakt in genom väggarna. Blir man varm utav äpple? Tror inte det va?

Åh! Nu kom jag på! Det är ju Desperata husfruar ikväll på TV. Det blir man varm av, ända in i märgen. Så får det bli. Äpple och husfruar.


Blink blink -Theya
Fredrik:

Jag värmer dig.

Theya:

Mm... Du är bäst.

Anonym:

Om inte mannen värmer :-)), kan man dela äpplet i skivor, strö över lite kanel och sen in i micron. jättevarmt o jättegott.

Monica:

Ska bara säga att ovanstående komm var från mej :-)

Theya:

Tack Monica! Det var ett bra tips. Ska prova det, kanske ikväll redan :)

Kommentera inlägget här: