Dagens goda gärning

Jag var en kort sväng till lilla byns eget lilla Tullhus, som inte längre är ett tullhus utan en butik där det säljs kläder, skor, inredningsprylar och lite möbler. Lokalens tidigare funktion har gett butiken dess namn, Tullhuset Livning. Idag hade de celebert besök. Min favvohollywoodfru Maria Montazami var där. Denna långa, ståtliga och godhjärtade donna var konferencier för dagens modevisning som gick av stapeln utomhus på butikens terrass. Solen sken men det blåste rejält och MM tyckte vi skulle "hålla i skorna".

Efter modevisningen var det bara att tillsammans med miljoner andra kliva in i butiken och shoppa. Vilket jag också gjorde. De har så mycket fint i den butiken och habegäret gjorde sig omedelbart tillkänna, så fort jag klev innanför dörren närmare bestämt. En jättesöt vit somrig blus med rosa detaljer och en tunika med fransar  landade i min påse. Jaha? Jo ni förstår att det är nämligen så att 10% av Tullhusets intäkter idag går till cancerforskningen. Detta var jag med och bidrog till - till cancerforskningen. Hur bra är inte det va? Kan ju inte vara bättre för på det här sättet blir alla nöjda. Eller hur?

Om man ville kunde man få en autograf och kanske ett foto av MM och det hade jag velat, inte autograf men ett foto på oss två hade varit kul, eller? Men i vilket fall så var det en jättejättelång ringlande kö till MM:s bord och den avskräckte, såå roligt var det inte, det fick vara. Jag trampade hem istället - med lite kläder och en god gärning i cykelkorgen.


Blink blink -Theya
Nenne:

Visst är hon en rolig och underbar människa!

Snygga tassels!



Ha det gott!



Nenne

Theya:

Ja hon är verkligen rolig! Hon får mig på gott humör :D Och tänka sig att de där tofsarna (läs tassels) som man skrattade åt i början, dem såg jag köptes gladeligen på Tullhuset, tänk så det kan gå? Tofsar? Hihi...



Anna:

Jag har faktiskt investerat i mitt första Odd Molly-plagg! Ett underbart somrigt, rosamönstrat, urringat linne som gjorde succé på Harrys igår...hahaha!

Theya:

Kära Anna, du gör ju succe oavsett vad du har på dig! Det finns en Odd Molly för alla. Jag blir nyfiken, vilket linne är det som du köpt?

Anna:

Du får se på fredag!

Kommentera inlägget här: