Fin i håret med Curlformers

Fick hem ett litet paket i veckan. Tänkte jag skulle prova det nu en dag som denna för att se om jag får till det så som det är tänkt och det fick jag faktiskt, tycker jag. Jodå. Inget man gör dagligen men ibland när man vill vara lite fint lockig i håret, vilket jag ju då vill, jag har ju annars det mest spikraka hår som finns, och variation är alltid trevligt.

Vitsen med dessa curlformers är att man gör lockar utan att behöva bränna sönder håret med diverse heta värmeborstar eller tänger. Curlformers är helt enkelt en slags variant av papiljotter. Och de funkade!

Jag tvättade håret, handdukstorkade det lite, i med mousse och sedan var det bara att sätta igång. Lite knepigt  var det i början, speciellt med håret där bak men efter ett tag fick jag in snitsen. Lät håret självtorka medan jag sörplade kaffe, diskade och plockade här hemma. Och sen, tjaaa, ni ser...

Kommentera inlägget här: