Få ordning på håret

Idag var jag till frissan. Älskar min frissa. Jag har en favorit och när hon inte är där har jag en annan favorit. Idag var det favorit nummer två som fick ta tag i mitt trötta, platta och stripiga hår. Lotta grejade med det så det stod härliga till och det är så skönt och det är så bra. Håret känns fylligt fastän det är tunt och färgen blir jag alltid nöjd med, alltid. Idag lockade hon det litegrann med en plattång, det lyckas hon bra med för annars är mitt hår det mest spikraka hår jag känner till, på någon.

Förr köpte jag schampo i vanliga mataffärer som ICA  men numera köper jag schampo hos frissan, de är förvisso mycket dyrare men ack så mycket bättre. Förutom att de är dryga gör  de att håret håller sig rent längre. Förr, när jag använde ICA-schampo tvättade jag håret varje dag, det var jag tvungen till. Men numera är det ungefär var tredje dag. Hår, det är en hel vetenskap det, jag vet. Men just idag känns mitt hår great!

Efter frissan var det lunch med sonen min. Han var  lika sympatisk som vanligt. Och när jag skulle gå hem efter lunchen gick jag förbi en skoaffär som hade total utförsäljning då affären skulle upphöra, herre min jee, inte hade det hunnit bli utplockat heller. Följdaktligen fick ett par svarta mellanhöga boots  följa med mig hem. De var nedsatta med 70%! Vilket kap och vilken dag!

 

Varvar mellan dessa två schampon. Helt suveräna.

Kommentera inlägget här: