Följa ett tips och låta sig förtrollas

Var ner på lilla byn en sväng. Jag cyklade ner och parkerade cykeln på stora torget.

På lilla byn var det mycket folk och affärerna välfyllda med höstens nyheter, det syntes på butikernas skyltfönster. Aj aj. Livsfarligt. Jag skyndade emellertid in på, håll i er, H&M! Jag var ute efter ett speciellt plagg därifrån och tamejtusan så hängde den där, i min storlek dessutom. Den satt precis så bra som utlovats, var så skön som utlovats och så billig som utlovats. Har blivit tipsad om den nämligen, jag skulle aldrig hittat den annars, dels för att jag sällan går in på H&M och dels för att jag inte skulle "sett" den. Tant var således mycket nöjd när hon gick därifrån. I påsen låg en grå kavaj i collegematerial och med ljusrosa randigt foder.

Om jag handlade något annat? Jag gick raka vägen till min cykel för att trampa raka vägen hem, jag gick till min cykel som jag parkerat på torget. Och ja ni vet ju vad som händer när jag kommer till torget? Jo, jag slinker in i det där tältet ni vet, det där tältet som alltid ropar på mig och där det finns något magiskt som får mig att handla blommor därifrån, varje gång.

 

Kommentera inlägget här: