Tre kärlekar

Ni ska veta att jag har den snällaste SONEN på denna jord. Han blir vän med alla, till honom vänder sig de som ingen annan har. Han är lojal, han ställer upp. Han är den som kan uttrycka sig väl i tal och i skrift. Han är den som kan bli precis vad han vill. Han får mig att känna ömhet och tillit till hans förmåga. Han är min förstfödda.

Jag vårdar min kärlek varje dag, genom att låta honom vara vuxen, genom att låta honom ta ansvar för sitt eget liv. Jag finns där om det blåser hårt.

Sonen min, du är den smartaste, du är den ödmjukaste, du är ett socialt geni, du är bäst.

Ni ska veta att jag har den klokaste DOTTERN på denna jord. Henne ska man lyssna på om tvivel uppstår, av henne får man de rätta svaren. Hon är mogen när det krävs, hon är barnslig när det är tillåtet, hon är  diplomatisk som få. När hon hälsar på får jag massor med energi.

Jag vårdar min kärlek varje dag, genom att låta henne vara vuxen, genom att låta henne ta ansvar för sitt eget liv. Jag finns där om hon behöver mig.

Dotter min, du är den vackraste, du är den roligaste, du är den coolaste, du är bäst.

Ni ska veta att jag har den ömsintaste MANNEN på denna jord. Han verkar aldrig tröttna på att smeka mig, på att massera mina fötter, dra fingrarna genom mitt hår. Han kallar mig sin vackraste, han tycker jag har den lenaste huden, han tycker jag kan hålla ton och han tycker jag är rolig. Hans famn är alltid öppen för mig.

Jag vårdar min kärlek varje dag, genom att alltid svara på hans beröring, jag kramar, kysser och viskar små heta ord i hans öra. Jag sjunger en trudelutt ibland och skrattar tillsammans med honom. 

Mannen min, du har det vackraste leendet, det varmaste skrattet, du är bäst.

Mina älskade, önskar er en toppendag idag, toppendag utöver det vanliga. Ni andra nära och kära önskas såklart också en fantastisk dag, alla dagar på året, men extra mycket idag.



Puss och kram -Theya
Anonym:

Hej syster!



Va fint du skriver om dina nära!



Trevlig Alla-hjärtans-dag!

Theya:

Tack Tiina! Hade kunnat skriva mycket mycket mer och om er också, ja det hade kunnat bli en hel uppsats och detta är ju inte rätt forum för det så det får bli en annan gång.



Ha en bra dag idag med mycket kärlek! Pussa de dina från mig! Vi ses!

Anna:

Oj, det var fina ord!

Johannes Hedberg:

Fint skrivet!

Jag älskar dig. :)

Theya:

Tack Anna! :-)



Tack Johannes! Jag älskar dig tusenfalt åter ::-)

Kommentera inlägget här: