Mål

Har sprungit mina 5 km idag. Anmälde mig också till Midnattsloppet den 13/8 i Stockholm, då blir det springa av. Loppet är för mig ett mål och fungerar som en motivationshöjare.

Jag har också lagt märke till något lite underligt, eller ja underligt kanske det inte är men i alla fall. På mornarna kan jag inte springa innan frukost, det går jättetrögt, har försökt, ingen frukost=ingen energi,  men på eftermiddagen när jag kommit hem från jobbet och innan jag ätit middag så går det jättebra? Är lite smått hungrig när jag äntrar löpbandet på eftermiddagen, om man nu kan kalla kl.19 för eftermiddag, men känner mig snabb (nåja) och stark, konstigt. Morgontimma och kurrande mage är inte bra men eftermiddag och kurrande mage är bra. Jomenvisst är det väl lite underligt, är det inte?

Och medan jag ägnat mig åt mig själv och min löpning har mannen min handlat mat och även tillagat den, sicken kille va? Nu ska jag gå och äta, ett annat mål...


Blink blink -Theya
Kommentera inlägget här: