Dags för solsidan

Då är jag hemma igen. Har haft en bra helg med skidåkning, god mat, god dryck och trevligt sällskap.

Vi var 19 personer, arbetskamrater, som i tre minibussar bilade iväg till Idre Fjäll torsdag förmiddag och som när vi kom fram samsades i ett stort hus (egentligen två lägenheter med dörr emellan). Tre matlag hade ansvar för varsin tvårätters middag.  Å vilka kockar jag har till arbetskamrater, wow! De som inte ingick i något matlag diskade och gjorde ordning frukost. Lunch åt vi på något av ställena i backarna.

Vad gäller nivån på skidåkningen så var den allt från galenpannan som bara åker offpist till nybörjaren som åkt en gång i hela sitt liv och sedan allt där emellan. Själv åker jag mest de gröna och blå backarna samt ibland en röd också, men de svarta no no. Min skidåkning är inte snabb och stilen har en hel del att önska men jag tar mig ner, och detta utan att bryta varken ben eller armar. Duktigt av mig. Hjälm det använder alla.

After Ski med tjo och tjim blev det också, det hör ju liksom till. Vi fick dessutom njuta av lite linedancing, ja det är helt otroligt vilka färdigheter mina arbetskamrater besitter, helt underbart. Önskar jag vågade bjuda på mig själv sådär. En dag kanske det händer...

 






Blink blink -Theya
Kommentera inlägget här: