Blåbärssmoothie till frukost

Det finns så många härliga och nyttiga varianter på smoothies men jag har en som jag tycker är sååå god och som jag aldrig tröttnar på. Varannan morgon mixar jag till den till frukost. Det är en blåbärssmoothie och när jag vill "festa" till den lite blandar jag i några jordgubbar också, men bara några stycken så att inte jordgubbssmaken tar över.

På hösten fyller jag nästan halva vår frys med blåbär. Jag förvarar blåbären  i små påsar med 2 dl i varje. Och ja, det tar en hel kväll att stoppa ner de små blåbärsrackarna i påsar och stuva om i frysen så allt får plats, många liter blåbär blir det ju när de ska räcka ett helt år.

Blanda i en mixer och  mixa, det räcker till två stora glas:

2 dl vaniljyoughurt
2 dl blåbär
1 banan
saften från en apelsin
(3-4 st jordgubbar)







Mumselimums -Theya
Kommentera inlägget här: