Den kortaste våglängden

Att ha funktionella träningskläder om man tränar seriöst är givet, de ska vara anpassade för den träning man håller på med. Dessutom ska de vara snygga tycker jag. Vem vill inte se så bra ut som möjligt fastän håret hänger i stripor, svetten rinner, ansiktet är rött och illa grimaserande? Inte behöver man göra sig fulare än vad man är. Säckiga och noppiga mjukisar, en gammal urtvättad oformlig t-shirt, det går bort, heeelt bort.

Idag finns det en uppsjö med både jättebra, sköna och snygga träningskläder. Jag har investerat i mig själv genom att köpa 2 par bra skor, ett par för löpning inomhus, ett par för löpning utomhus, jag har köpt en laddning med tröjor i olika härliga färger, jag har jackor och löparbyxor.

Av någon anledning blir löpningen roligare i en glad färg och idag går min träning i blått.


 

 

 

Running for my life -Theya

Kommentera inlägget här: