Den tredje största

Har varit i Malmö, Sveriges tredje största stad. Flög dit tidigt igår morse och flög hem på kvällen samma dag. Det blev en lång dag men jag fick se solen ovan molnen, jag fick se det snötäckta Sverige från ovan, jag fick se Sverige by night, det också från ovan.

Planet var lite lite försenat och jag missade bussen från Malmös flygplats in till centrum på grund av detta, detsamma gjorde en annan kvinna varför vi raskt delade på en taxi istället för att vänta på nästa buss. Hon heter Maria, bor i Åkersberga och jag har hennes telefonnummer.

Jag träffade också ett gäng glada och trevliga skåningar som visade mig runt på deras arbetsplats, berättade roliga historier och bjöd på ärtsoppa och pannkaka.

På eftermiddagen blev jag hämtad av min gladaste arbetskamrat som otroligt nog också var i just Malmö just den dagen och skulle hem med just det planet som jag skulle flyga hem med, helt amazing! Vi pratar mycket med varandra när vi ses, vi hade inte setts på ett tag, nu pratade vi konstant.

På Malmös flygplats åt vi mat, jag och min gladaste arbetskamrat. Bakom henne vid ett annat bord sitter ett gäng muntra grabbar. Jag tar ett foto på min gladaste arbetskamrat, med hennes mobil, och titta vad som händer, på fotot fastnar även en av grabbarna, självaste mångsysslaren och f.d boxaren Paolo Roberto! Haha så det kan gå!




 


Happy Friday -Theya
Kommentera inlägget här: