Ett paket har anlänt!

Spårade kameran med hjälp av kollinumret på www.posten.se och där visades det att kameran idag anlänt hämtningsstället som ligger närmast mitt jobb, se där. Jag ilar dit och hämtar ut paketet så fort jag var klar med dagens arbetsinsats. Skyndade därefter hem.

Väl hemma paketerades det upp med stor försiktighet och med en förväntan likt ett barns på julafton. Bläddrade i  manualen, satte i batteriet, satte på objektivet, satte fast remmen. Läste manualen igen, eller mera skulle jag vilja säga. Kollade menyer, knappar, provade att ändra lite inställningar. Aha, såg att jag måste ladda batteriet, endast 11% kvar. Tog ut batteriet, satte den på laddning. Läste mera manual och kastade då och då ett öga på indikatorn som blinkade och som när det var färdigladdat skulle sluta blinka och lysa med fast sken. Två timmar gick.....

Satte i batteriet igen. NU var jag redo att börja knäppa lite kort. Klick, klick, klick, klick....och nu var jag redo att titta på resultatet. Men...."Inget kort" ...eh va? Minneskort? MÅSTE ha minneskort! Kameran i sig har inget eget minne utan allt lagras på det lilla "kortet", dvs minneskortet. Huuur skulle jag kunna veta det? Huuur skulle jag kunna veta att kameran inte har en egen liten hårddisk och minneskort används enkom för att utöka den egna disken? Så trodde jag.  Men så är det ju då inte utan jag får snällt vänta tills en sådan är inhandlad, inget foto idag heller med andra ord. Men kära du, ett minneskort ska inhandlas imorgon på lunchen...


Over and out -Theya
Kommentera inlägget här: