Färglatt och fräscht

En julklapp skulle lämnas tillbaka, ja inte min utan min lunchkamrats - jo en julklapp. Inne i butiken där återlämningen pågick träffar jag på en gammal vän, ja både gammal (nåja) och vän sedan länge. Han stod och provade kavajer medan han berättade för mig att han är släkt med Sören Norrby. Vem är nu det,  tänkte jag? Är det någon man bör veta vem det är?  Ja enligt min gamla (nåja) vän så vet man det troligen om man har eller hade högsta betyg i historia. Jag fick näst högst betyg i historia.

I alla fall var denne Sören ståthållare på Gotland under tiden Kristian II var kung i Danmark på 1500-talet. Efter att Krille avsatts började Norrby ägna sig åt sjöröveri, med Gotland som sin bas. Och med denne sjörövare, Sören Norrby, var min gamla (nåja) vän släkt. Ja tänk så det kan vara. Om han köpte någon kavaj? Jorå, han gick därifrån med en kavaj till slut. Han litade på mig och valde den jag valde. Bra kille där.

Stödstrumpor skulle inhandlas, ja inte åt mig utan åt min lunchkamrat - jo stödstrumpor. Istället för att stå och hänga inne på apoteket under tiden så slank jag in i affären vägg i vägg, jag menar hur kul är det att vänta på någon i ett apotek?

"Ska bara kika lite" sa jag det första jag gjorde till tjejen som stod i butiken och plockade med kläder. Bara kika lite, jo jo. Hamnar snabbt i provhytten och lika snabbt vid kassan - vill ha.  Då upplyser den unga fröken medan hon avläser streckkoden på prislappen, att det är 40 procents rabatt. Överraskad? Japp det kan man säga, glatt överraskad. Nästan halva priset. Jippii! Hon gjorde min dag kan man säga. Rean skulle egentligen inte börja förrän på måndag sa hon. Bra tjej där.


Monica:

... bra tjej i affären, skrev du, men Snygg tjej på bilden!!

Theya:

Tack Monica! :-) Jovisst är skjortan snygg, håller med ;-)

Kommentera inlägget här: