Att det kan bli mycket av det goda

Igår var jag en sväng till storstan. Bland annat hälsade jag på dotter min. Hon jobbar på ett konditori som ligger på Hantverkargatan 28. Det är ett litet ställe där man kan handla färskt nybakt bröd, kakor, tårtor och allt annat sådant där som vanligtvis handlas på ett konditori. Du kan stanna och ta en fika också. Det är inte tjusigt. De är inte flashigt. Det är inte modernt. Det är ett klassiskt litet ställe med tre bord och där man dricker vanlig hederlig bryggkaffe. Den väldigt söta unga damen som jobbar där, det är dotter min, det är min tjej det.

Var ju tvungen att smaka Sockerbagarens semla nu när jag ändå var där, och var den god eller var den underbar? Supergod och bäst hittills av dem jag ätit i år! Nästa gång ska jag smaka en sådan där saffransemla som verkade falla många i smaken. En strid ström med människor kom in och den lilla bjällerklockan ovanför dörren plingade mest hela tiden, många gick därifrån med en saffransemla och det ska jag också göra men det får bli en annan gång.
















Blink blink -Theya
Kommentera inlägget här: