Har jag tur eller har jag tur

Idag till något viktigt. Vi hade vinlotteri på jobbet. Ett antal rödvinsflaskor stod snyggt uppställda på bordet lagom till eftermiddagsfikat.

Vinnaren från föregående tillfälle bjuder in till nästa lotteri. Denne bestämmer också vilken form av alkohol vi ska lotta om beroende på humör, smak och säsong,  tex rött eller vitt vin, öl, glögg och så vidare.  Avhängigt av hur många vi är som deltar fördelas vinsten så den tursamma vinnaren får en större pott och sedan får en lyckosam tvåa och trea en liten del också. Övriga får nöja sig med att endast bidra och hoppas på bättre tur nästa gång.

Nu till något viktigare. Vinnaren från föregående tillfälle ska bjuda fika. Förra omgången hade vi två lotterier, julöl och glögg och jag vann glögglotteriet varför jag och julölsvinnaren bjöd på semlor idag. Jag vet att fettisdagen är på tisdag, men måste man så måste man, älskar ju semlor.

Och nu till det allra viktigaste. Spader kung! Jajamensann, vann igen! Andra pris, vilket betyder att någon annan bjuder på fika nästa gång och det är nästan lika spännande som själva lotteriet.


 

P.S Det blev en semla över, ett tag i alla fall ...


Blink blink -Theya
Tiina:

Hrm! Åt inte du en extra semla häromdagen?

Theya:

Ehum jo

Kommentera inlägget här: