Nu har träningen börjat på allvar

Det är 10 veckor kvar till mitt livs första mil-lopp, huga!. Jag har ett träningschema som jag följer, och detta följer jag slaviskt. På www.marathon.se har jag fått mitt träningsprogram. De påstår att jag ska klara en mil60 minuter om jag följer det. Nåja, vi får väl se.

Idag har jag sprungit 5 km på löpbandet i ganska lugnt tempo. Skyndade mig hem och körde styrketräning enligt:

3x30s Plankan
3x15st Ryggresningar
3x15st Tåhävningar
3x16st Sit-ups sneda
3x10st Armhävningar
3x6 Utfallssteg
3x20s Armpendlingar (Stå framför en spegel och pendla med armarna som när du springer fast med lite högre tempo för att öva in tekniken med armföringen)

När jag höll på med den sista övningen hörde jag mannen min skratta i soffan, han undrade vad jag höll på med? Vevade med armarna som en toka i köket, framför spegeln. Jag är glad att han inte skrattade tidigare, det hade jag gjort om jag varit han.

Och nej nej, jag kommer inte att springa marathon, nej det kommer jag inte, men det finns de som gör det, så en mil det är inget, det är kort.




Blink blink -Theya
Monica:

Ojojoj va duktig du är! Önskar jag hade hälften av din ork till träning! Kram Monica.

Kommentera inlägget här: