Middag för två

Mannen valde och jag lagade.

Jag kan inte påstå att jag tycker det är kul, det kan jag inte, utan att ljuga. Tycker inte att boken där recepten fanns är bra, inte passar den mig i alla fall som måste ha exakt beskrivet hur mycket, när och varför. Blev något irriterad på att mängden ingredienser var angivna i gram, 115 g socker, 25 gram mandel, 120 g rismjöl? Äsch! Att sedan skriva att man ska sätta på ugnens grillfunktion men inte på  hur många grader? Vad är det för sätt? Och på ett recept för fyra personer så angavs åtta chilifrukter? Det vill säga 2 hela chilifrukter per person, hur starkt blir inte det? Makalöst!

När vi får ett nytt kök snart så kan vi vara båda i köket och hjälpas åt, då hoppas jag att jag tycker det är roligare, eller rättare sagt - det är jag säker på att det kommer att bli.

Det blev gott i alla fall, starkt men gott, det intygade mannen min. Jag väljer att tro på honom.




Tiina:

Aha! Det fanns en baktanke med att han lät dig välja förra helgen. Det var din tur nu!

Theya:

Nejdå, han hade ingen baktanke utan det var jag som helt självmant i ett svagt ögonblick lovade att han skulle få välja och jag laga och igår fick jag då stå mitt kast.

Kommentera inlägget här: