Respekt - Enkelhet - Nyfikenhet

Har varit på konferans med jobbet. På Yasuragi - ett ställe att minnas och återkomma till. Det var så god mat och så vacker miljö så vi nästan dånade. Ärligt.

Det var på Yasuragi jag lärde mig att tycka om Sushi. Och att äta med pinnar. På riktigt.

Det var på Yasuragi jag stilla låg och skvalpade i 40-gradigt vatten utomhus, i mörkret som endast lystes upp av de lampor som omgärdade poolen, och med ångan från det varma vattnet som ett mystiskt täcke av dimma ur vilken kryssningsfärjorna skymtade när de nära och sakta gled förbi.

Det var på Yasuragi som den lilla väna Uti med det ljusgråa håret och svarta kläderna tog sig an min kropp - varje del av den. Hon tryckte, hon böjde, hon bankade, hon drog och jag - jag bara låg där, helt lelös. Om det var skönt? Ja det var det, till och med när det gjorde ont.

Det var på Yasuragi som pyttesmå karpfiskar fick festa på mina fötter, Smilefishspa - the natural pedicure. Jotack, jag visste inte hur jag skulle sortera de känslor som drog genom mig när de små rackarna gick lös på mina fötter, äckel, skräck, skratt, panik, förtjusning, njutning eller vad? Men det gick bra, efter tjugo minuter var festen slut, för karparna. Och jag - jag la ännu en upplevelse till min bank av upplevelser.

Kommentera inlägget här: