Tonfiskpasta

Idag är mannen min, tillika kocken, bortrest varför jag måste ta tag i detta med maten själv. Och ja, jag är ju då inte husmorstypen varför jag gör något så enkelt och snabbt som det bara går men ändå kan kallas för mat, varför krångla till det när det inte behövs? Jag har idag då valt att laga det som vi kallar för Tonno. Lättlagat och faktiskt sjuuukt gott, i all sin enkelhet. Jag tycker ni ska prova. You will like it. 

I vår lilla italienska speceriaffär Ny Matsedel finns det en väldigt speciell tonfisk att köpa på burk. Det ska vara just den sorten och ingen annan Tonno, Aglio, Olio och Peperoncino heter den. Det är två burkar i varje förpackning. Vi brukar slinka in där och handla på oss en hel laddning med burkar och sedan invänta rätt tillfälle att bruka dem - idag var ett sådant tillfälle.

Till det lite tomater, fetaost, oliver och ruccola. Man kan självklart blanda i annat som man gillar. Bon appétit!





Kommentera inlägget här: