Ur vattnet styrkan

Helgen spenderades i Storstan. Till mesta dels på ett badhus. Det finaste badhus jag varit i. Och man kan fråga sig om man kan vara en hel dag på ett badhus utan barn, där jag med barn menar i bemärkelsen liten människa.  Svaret är - ja.

Jag var där med mitt barn, men hon är vuxen, en ung vuxen. Dotter min och jag var där och åtnjöt en varsin manikyr och en varsin kroppsmassage i vilken det ingick att bli insmord i hudkräm som luktade kanelbulle. Lägg därtill en inpackning i plastfolie. Det ni. Det var något det.

Vi simmade, badade och vi bastade. Vi bubblade. Och vi åt het löksoppa i vita badrockar ute i det vackra vädret.

Med len hud, välputsade naglar och leder mjuka som gele gick vi därefter till vårt hotell mitt i stan. Vi bytte snabbt om och drog sedan vidare för att äta middag. Den intogs på trevliga och familjära restaurangen Mäster Anders. Efter maten vi var så trötta, mätta och nöjda så det fanns inget alternativ för oss annat än att ta en taxi tillbaka till hotellet och krypa ned i de mjuka och sköna sängarna. Vi forslades bums till drömmarnas rike, vi somnade lika fort som man blåser ut ett brinnande ljus. Pfiuu

P.S Alla foton utom ett är tagna med min mobil ;-)



Kommentera inlägget här: