Röra ihop något bra

Vi tog tåget till storstan idag. Vi hade med oss en vän till mannen min. Väl framme traskade vi direkt in på Runners Store som ligger på andra sidan gatan när man kommer ut från centralstationen och kort därefter kom vi ut med ett varsitt par löparskor, ja inte jag då utan de andra två. Ja. Det är sant. Nog för att jag skulle behövt byta ut mina mot ett par nya men det tar jag en annan gång. Vad jag vill säga är att snart, kära ni, kanske jag och mannen min springer tillsammans. Surprise!

På Odengatan 56 ligger HTH Köksforum vilket var vår nästa anhalt. Där gick vi runt bland utställningsköken och hoppades se något kök som skulle ropa högt på oss, som skulle påkalla vår uppmärksamhet sådär lite extra mycket, ja att det skulle säga klick på något sätt. Men icke. Det var ett kök som viskade lite till mig "...se mig, välj mig...", ett kök som jag och så småningom mannen min tittade lite lite extra på och som jag och så småningom mannen min tänkte hmm...kanske...

I vilket fall slutade det med att en dam tog sig an vårt lilla spörsmål, hon ska rita och räkna på ett kök åt oss, det köket som viskade. Tänk om det säger klick till slut? Tänk om viskningen tilltar till ett rungande Ja!? Vi väntar med spänning.

Under tiden.

Kommentera inlägget här: