Kungsbyn - del 1

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill göra er uppmärksamma på att jag var precis så nära dessa djur som jag ser ut att vara, har inget objektiv till min kamera som gör att jag kan stå långt ifrån och ändå ta närbilder. Inte klokt va? Att komma så nära menar jag, ja egentligen att jag inte har ett teleobjektiv också, det är inte heller klokt. Jag kunde ha sträckt ut handen - smekt och klappat. Kanske nästa gång. Kanske.

Dessa djur lever i Kungsbyn, ca 2 mil utanför Västerås. Jag och den goaste lilla fyraåringen var på viltsafari där häromdagen och fick då möjligheten att bekanta oss närmare med dessa djur. Djuren är kronhjort och visent. Och det är det stora bruna lurviga djuret som liknar odjuret i Disneys film Skönheten och odjuret som är visenten (det förstod ni så klart, jag vet). 500 kg tung, och sällskaplig enligt den unga fröken som var vår guide och som körde traktorn som drog släpkärran vi satt i. Sällskaplig!? Jo jag tackar jag, det var inte så att någon av oss i släpkärran (vi var ca 10 personer) kände för att gosa med dem, utan vi satt respektfullt tysta tills en tunn liten pojkröst sa nu åker vi.
Kategori: Allmänt Taggar: Kronhjort, Kungsbyn, Visent;
Tiina:

Den första bilden är ju härlig. Tungan ute sådär.

Svar: Haha, ja visst är den! Gillar den jag med :)
Theya

Kommentera inlägget här: