Österrike del 5 Wien

Alla stora städer har ett zoo, så även Wien. Vi hade inte tänkt gå på zoo men helt plötsligt uppenbarade det sig i ena hörnet av Shönbrunns trädgård.
 
Det var hett, luften stod still, det var väldigt tyst. Och det visade sig när vi började röra oss runt i denna gröna oas att det var stort, mycket välskött (det också) och att de hade väldigt fina djur där och några så konstiga så iag blev nästan rädd, gick liksom inte att se vad som var vilken kroppsdel och var ögonen satt? Hm, märkliga sydamerikanska djur.
 
Men gladast blev jag av den jättelika sköldpaddan som bara en meter ifrån min hand lugnt och stilla mumsade i sig av de gröna växterna. När jag kom riktigt nära stannade den upp och tittade mig rakt i ögonen med en undrande blick som sa att nä nu får du sluta, jag äter. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: shönbrunn, wien, zoo;
Kommentera inlägget här: