Några ärenden en lördag

Mannen har ju varit sjuk, ni vet en sådan där rackarns förkylning som så  många verkar ha just nu har även han haft (inte jag, jag blir ALDRIG sjuk). Förvisso är han så gott som helt frisk men har ändå valt att ta det lugnt hela dagen.

Själv har jag uträttat en massa ärenden minsann. Tvättat bilen, i en biltvätt javäl men ändå. Dammtorkade bilen invändigt och till och med dammsög den. När jag skulle åka därifrån så var den helt död, motorn. Hände absolut ingenting - ingenting - när jag försökte starta den. Suck.

Hann knappt ur bilen (hjälper ju inte att sitta i den och tycka synd om sig själv) så svängde en bil med ett äldre par in på platsen brevid mig. Jag kunde inte annat än att kasta mig på dem och be om hjälp. Absolut sa gentlemannen, absolut. Så snälla människor.

Fram med startkablar, upp med motorhuvarna, klämma dit den röda kabeln, klämma dit den svarta, hoppa in i bilarna och vrida om nycklarna. Bruuummm! Bägge bilarna! Sådärja, så ska det låta. Och det var den biltvätten.

Därpå följde inköp av sådant där tråkigt men nödvändigt, ni vet sådant där som tandkräm, tvättmedel och dammsugarpåsar.

Men det blev lite roligare inköp också. Nya blommor till vardagsrummet (julens amaryllisar har gjort sitt). Jag är så usel på att sköta blommor och mannen min inte nå bättre han så någon lättsam växt som kräver minimal skötsel är vad som gäller i vårt hushåll om vi inte ska 1) byta krukväxter stup i kvarten, 2) skaffa plastväxter. Alternativ ett kan fungera, vi har inte så många fönster och därmed inte så många krukväxter heller, men att byta var och varannan vecka är lite väl överdrivet kan jag tycka. Alternativ två får bli när jag är så senil att jag inte minns var vattenkannan står, ungefär, ni förstår vad jag menar. Så vi fortsätter så här, byter då och då, testar lite nya sorter och idag blev det alltså två stycken Blomsterananas. Aldrig provat dem tidigare. Undrar hur länge de överlever hos oss? Spännande.

Den där gröna fruktskålen som jag traktat efter ett tag fick också flytta hem till oss. Och sedan ett gäng tulpaner, såklart. Undrar när jag ska tröttna på dem?



















Kommentera inlägget här: