Varsågoda, att smaka något av det godaste jag vet

Häromdagen var jag till en av mina favoritaffärer, den som ligger i ett gammalt tullhus nere vid hamnen. Gick bara runt och tittade, spanade in en tjusig silverbricka, en jättefin grön fruktskål och några vackra glasskålar som stod väldigt långt upp på en hylla, så långt upp att jag inte vågade mig på att ta ner dem och undersöka vad de kostade. De såg väldigt dyra ut, ja inte kristalldyra men ändå, dyra.

Dagen därpå var jag och min vän dit en sväng igen. Jag visade henne allt som jag dagen innan spanat in, även glasskålarna. Hon sträckte sig genast och det omedelbart, efter en av dem, vände på den och sa att du den kostar 179 kr. Min haka åkte ner, trodde inte de hade något överhuvudtaget i den butiken som kostar så lite. Därmed var det avgjort. Två fina glasskålar fick följa med hem.

Och se nu. Mannen kom hem från sina ärenden med silkeslen choklad åt mig, en choklad som får mig att nästan svimma. Och ser ni så fint den ligger i glasskålen?




























Monica:

Ojojoj-du vet hur du ska göra för att få en godissugen!

Finfina bilder!

Theya:

TaCK MoNicA! :-)

Kommentera inlägget här: