Kitchen aid och kitchen maid

Idag skulle jag vara lite husmoderlig, hade jag bestämt, nu när jag fått en sådan fin hushållsmaskin. Den kan ju inte bara stå där i hörnet och vara snygg, eller hur? Jag måste säga att den verkligen är pricken över i:et i vårt nya kök. Den sista pusselbiten, och den passade in som ett smäck. Men som sagt, den ska användas också. Och vad tänkte då jag, den icke husmoderliga typen baka?

Jo cupcakes,  alla bakar ju cupcakes, som är som muffins med glasyr på, eller frosting som det kallas. Man kan nästan säga att det är trendigt att baka cupcakes, kan man inte? Och hur svårt kan det vara? Muffins och glasyr, ha! Kan vara lagom att starta min husmorskarriär med tänkte jag. Naivt? Ja.

Till min hjälp hade jag den bästa, sötaste och charmigaste lilla hjälpredan som finns. De blev inte så fina som jag trodde att de skulle bli, våra cupcakes, för glasyren blev för tunn och rinnig. Å andra sidan, har någon sagt att man går från att vara en icke husmoderlig typ till att bli en husmoderlig typ över en natt? Nej, precis.

Vi hade i alla fall roligt.









Kommentera inlägget här: