Pyssel

Idag har varit en fin dag. Den goaste är och hälsar på mig, till och med sover över. Vi, hon och jag, tog oss ner på stan och traskade in i leksaksaffären. Vi gick där och plockade, valde med omsorg och till slut sa hon att vi kan ju inte köpa allt i affären, och det har hon ju rätt i, det kan vi inte göra. Vi gick därifrån med två pyssel/målarböcker, två askar med pärlor och två sorters olika pennor att färglägga med.  
 
På torget stannade vi till och den goaste valde två oranga gerbera, en ask bigarråer (mitt val) och en ask jordgubbar (hennes val).
 
Vi avslutade stadsturen med att äta en varsin bägare med glass. Sen åkte vi hem och pysslade. 
 
Nu sover hon. Efter godnattsagan om den lilla blå kaninens äventyr la hon sina händer i mina, mumlade moster du är bäst, och somnade. Jag sa ju att det varit en fin dag.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: