Balkong 2012

Sådärja, äntligen är årets balkongblommor inhandlade och dessutom planterade. Vi har ju inget tak över vår balkong så det var lite si och så när jag planterade, ömsom regn och ömsom sol. Men jag hade gett mig den på att nu skulle de ner i lådorna så bitvis stod jag där med ett paraply i ena handen och jord och blommor i den andra. Lite knepigt var det men till slut så, alla blommor på sin plats. Som vanligt ser det ut som jag planterat en hög med risbuskar men jag vet ju att de tar sig så småningom.

Jag köpte en dvärgsyren på stam i år. Spännande, oh så spännande, har aldrig provat den tidigare. Passar synnerligen bra där i ena hörnet och luktar så gott gör den också. Så fort jag öppnar balkongdörren känner jag den där härliga syrendoften som det inte går att ta miste på vad det är och detta trots att det inte är så många syrenblommor kvar. Får se om jag kan få den att överleva vintern, den är ju flerårig, så det ska gå.

Vad de andra blommorna heter? Inte en susning.

Vi har två stora krukor med örter också. En med bara Basilika och en med lite olika örter så som till exempel Timjan, Oregano och Citronmeliss. Mysigt, så mysigt.














Kommentera inlägget här: