Jag har alltid undrat vad en (1) citron väger

Mannen min ville ha en matvåg, inte jag, nej inte en pryl till som ska stå någonstans och ta plats (som om vi har så många). Men å andra sidan var det jag som ville ha vår underbara fina äppelgröna Kitchen Aid. Så lite kompromiss var det som fick gälla här, jag är ju inte omöjlig på något vis, tvärtom. Och inte dum heller. Herregud det är ju mest han som lagar maten i vårt hushåll, inte alltid det måste jag poängtera, men oftast. Så det är klart att karln måste få en matvåg om det gör matlagningen roligare. Så jaaa, nu står den där, brevid min eh...vår underbara fina äppelgröna Kitchen Aid. Och det är inte en sådan där digital modern sak utan i en stil som går finfint ihop med den som är underbar fin äppel....ja ni vet.
 
Och vet ni att en liten kiwi väger ca 60 gram, ett äpple ca 150 och en avokado ca 160 gram. Visste inte att det kunde vara så roligt att väga frukt, styckvis.
 
En citron? Ja den väger ca 200 gram. Nu vet jag det. Ni också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Ätbart Taggar: matvåg
Ceciila:

Snygg våg!

Theya:

Tack tack, gillar den också, faktiskt. Har också nyttjat den redan, till att väga upp 500 gram rabarber till rabarberkrämen jag kokade :)

Kommentera inlägget här: