Spotifylåtar och tuneWIKI

Jag har aldrig vågat bjuda på mig själv så till den grad att jag vågat sjunga karaoke någonstans, offentligt, knappt ens med mina närmaste. Får av någon underlig anledning sådan fruktansvärd prestationsångest. Jag vet att det är så löjligt, att jag är larvig. Jag vill ju, egentligen. Istället står jag där och beundrar dem som faktiskt sjunger uruselt, ja de tar inte en enda ton rätt, eller åtminstone bara några få toner men ändå vågar grabba tag i micken, ge järnet och bjuda på sig själva. All min respekt för dem.

Men nu har jag hittat något kul som jag vill tipsa er om. Ja kul för oss som har Spotify och vill men inte vågar släppa loss  annat än i ensamhet. Det är en Spotify-app som har texterna till de flesta av dina låtar i alla dina musiklistor. Gratis. Kostar inget. Bara enkelt. Bara roligt.

Med andra ord; du laddar in tuneWIKI till din Spotify (finns på Spotifys startsida eller så kan du söka efter den med Spotifys App Finder) och startar sedan någon av dina låtar och klickar därefter på tuneWIKI-ikonen i vänstra menyn och vips får du upp en stor ruta med rullande text till den låt som spelas i Spotify, ni vet, ungefär som karaoke. Det är bara att ge hals. Älskart. Om mannen min också älskart, när jag eh...sjunger? Tveksamt.



Kommentera inlägget här: