Fartfyllt

I söndags åkte jag och mannen min iväg utanför Västerås för att fota lite. Jag hade fin klänning och högklackat på mig. Tanken var att vi skulle fota en bild som vi sen skulle låta göra till en tavla att sätta upp på väggen i vårt vardagsrum. Det är ett och ett halvt år sedan vardagsrummet blev uppfräschat med ny vit färg på väggarna och nytt golv, så det är verkligen på tiden, kan jag tycka, att vi sätter upp en tavla. Åtminstone en.
 
Vi parkerade bilen vid en liten grusväg, satte upp stativet, fäste kameran på stativet och jag knäppte ett kort för att kontrollera att kamerainställningarna var ok.  DÅ hör vi ett högt vroooom vroooooooom.....!
 
Vi vänder bägge våra ansikten från kameran och varandra mot fältet till vänster. Vi ser då ett helt gäng på cirka tio till tolv grabbar som gasar runt på motorcyklar. Ojdå, var kom de ifrån?
 
Vi stod en stund och stirrade. Och sen, jaa, och sen vände jag kameran mot dem istället. Så blev det. Något foto till vårt vardagsrum blev det inte, denna gången, utan en väldig massa kort på ett gäng grabbar som lekte en söndag på landet, precis där och precis då.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: