Norge

Ja inte har jag sett mycket av Trondheim, norges tredje största stad med ca 180 000 invånare. Det är lika mörkt här som hemma. Regnet öser ner,  slaskigt och plaskigt och ett antal +grader ute. Från morgon till kväll sitter jag i ett konferansrum med ett antal andra människor och anstränger mig hårt att försöka förstå vad de säger utan att behöva säga va!? hela tiden och ha ett icke frågande uttryck i ansiktet. Det går bättre och bättre, konstigt nog vänjer man sig vid sättet de pratar här. Igår lärde jag mig att talle tre inte betyder tre tallar utan talet 3
 
Min chef har varit här flera gånger förut och kommit så långt att han till och med kan skriva på norska. Inte flytande såklart men ändå. Inte illa alls. Jag är imponerad. Han säger aldrig va? utan skrattar gott åt deras skämt. Dit har jag en bit kvar om jag säger så.
 
Hotellet bjuder på våfflor mellan kl.15.00-18.00 och smörgås och sallad mellan kl.18.00-21.00. Salladen var jättegod fick jag erfara igårkväll och nu ska jag ner och provsmaka den igen. Jag är mäkta hungrig då de äter bara smörgås till lunch här. På fredagar får de lagad mat i lunchmatsalen men då har jag farit hjem som de sier her. 
 



Kategori: Allmänt Taggar: norge, trondheim;
Kommentera inlägget här: