Dags för uttagning till årets melodifestival

Deltävling 1: 2/2 Karlskrona
Deltävling 2: 9/2 Göteborg
Deltävling 3: 16/2 Skellefteå
Deltävling 4: 23/2 Malmö
Andra chansen: 2/3 Karlstad
Final: 9/3 Stockholm
 
Vi kommer att titta på spektaklet ikväll. Det kommer vi att göra.
 
Jag kommer ta fram skämskudden, det vet jag. Jag kommer att imponeras av hur duktiga vissa är, det vet jag. Jag vet också att jag inte kan sjunga särskilt bra. Låta kan jag som de flesta andra men det låter inte BRA, det bara låter.
 
I början av vårt förhållande, ja faktiskt andra dagen (men just då visste jag inte att vi skulle ha ett förhållande och att detta var andra dagen) råkade jag sjunga med i någon reklamjingel som gick på TV och mannen min spatt till Åh, du kan hålla ton. Detta lilla spontana uttalande om min sångförmåga (baserad på en reklamjingel) innebar att jag inte tog en endaste ton i hans närvaro på två (2) år! Jag kan verkligen INTE sjunga. 
 
Nåja, tiden gick. Efter att i ungefär  fem (5) år ha låtit honom leva i villfarelsen att  jag kan sjunga och efter mycket tjat från hans sida om att jag ska sjunga en låt som han spelar in så gjorde jag det. Jag sjöng  en låt som heter When you walk in the room och mannen min spelade in. Nu har han slutat tjata, om jag säger så...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori:
Kommentera inlägget här: