En helg i Stockholm

Vi var i Stockholm i helgen. Det var kallt, det var vintervitt och det var sjusärdeles trevligt.
 
Vi tittade in på Fotografiska för att avnjuta utställningen av David LaChapelle. Den var eh...spektakulär om man säger så. Till min förvåning ringlade sig kön lång utanför och för att inte frysa fast gick jag iväg till kajkanten och tog lite kort, på den i vitt duntäcke inbäddade nöjesparken Gröna Lund. Denna avtecknade sig på andra sidan viken, stilla, öde och tyst. Men det var så kallt så fingrarna frös mycket snabbt till orörlighet och kameran fick skynda sig tillbaka till väskan medans jag ännu hade lite flinkhet kvar i mina händer.
 
På kvällen sammanstrålade vi med dotter min och tillsammans avnjöt vi en middag som heter duga. Mai gåd!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Stockholm, båt, gröna lund, vatten, vinterskrud;
Kommentera inlägget här: