En sista titt på New York

Jag kan tänka mig att ni undrar över scenen där ungdomarna blir intervjuade? Det skulle jag göra. Vad är det som händer där tro? Lugn, det ska jag berätta.
 
Vi var och åt lunch (en myyycket god sådan) på Museum of Modern Art (MoMA). Efter lunchen traskar vi ut och det är när vi svänger upp glasdörren ut mot gatan som de står där; en mikrofon och en filmkamera från Channel 4. De haffar dotter min då hon går först. Can we ask you a question? hör jag kvinnan säga innan jag snabbt duckar undan åt sidan, mig ska de tamejtusan inte fråga om något än mindre filma. Men hon (dotter min) stannar till och det gör sonen också. De börjar prata emedan jag inte hör vad de säger, mest kanske för jag är upptagen med att ta kort på dem, självklart måste detta förevigas. Jag knäpper några med min kamera och sedan med min mobil under tiden de pratar (en minut eller två eller tre) och sedan vänder sig ungdomarna mot mig och vi går iväg. Jag undrade ivrigt vad de frågade om? Jo restaurangen ska börja göda kycklingar med restaurangrester, detta för att kycklingköttet ska smaka bättre eller mer när det sedan serveras på just det stället där vi nyss åt. Och frågan var helt enkelt vad de tycker om det, bra eller dåligt? Inte helt lätt att svara  på sådär på rak arm men båda två svarade något i alla fall. Diplomatiskt varken för eller emot, mest för tror jag.
 
Om det sändes på TV? Det vet vi inte, kanske, kanske inte.
 
 

 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: