Äta eller ätas

När det närmade sig påsk åkte jag ut till Vallby friluftsmuseum för att se om jag kunde fånga tuppen på bild och som jag vet bor där. Har sett honom förr; röd, ståtlig, högljudd och arrogant. Jag var ut i dagarna tre men lyckades inte. Han hade förpassat sig inomhus varje gång jag kom dit, jag kunde höra honom gala därinne. Retfullt.
 
Men där fanns getter. Speciellt två som jag till en början jagade, de brydde sig föga om mig och min kamera. Men så mutade jag dem med lite grönt gräs som jag rev åt mig och viftade med och se då vaknade deras intresse för mig minsann och det hela slutade med att de jagade mig. Jag var ensam där på sena eftermiddagen och sprang därifrån med hjärtat i halsgropen och två bräkande getter efter mig. Tupphelvete.
 

 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: djur, getter, lantgård, vallby friluftsmuseum;
Kommentera inlägget här: