Återbesök

Dammen på Djäkneberget drar folk, både gamla och unga just nu. Jag tog med mig mannen en sväng till lite senare på eftermiddagen, precis innan det blir mörkt,  med hopp om att det inte skulle vara så mycket andra människor där. Jag ville ha lite foto-ro, alltså att i lugn och ro ta fram kameran och krypa runt där utan att folk tror man är galen, att man är en synnerligen skruvad tant. Ja ni som sett mig fota vet ju vad jag menar.  Men inte var vi ensamma nu heller.
 
Nåja, jag fotade på och nedan ser ni de bilderna. De är väl lite roliga de där grodorna, fula men samtidigt lite gulliga?  Vattnet fullkomligt kokar och tittar man noga på dem så ser man att de har olika ansiktsuttryck. Buttra, glada, eleganta, nyfikna, rädda och kaxiga, ja alla känslouttryck man kan ha. De kommer börja vandra upp ur dammen, de grodor som nu är vuxna och gör det vuxna grodor gör, och senare i höst även de grodor som just nu bara är ägg i dammen, de kommer ta sig över den avstängda vägen och försvinna ut i närområdet. Men just nu kan vi njuta och fascineras av den aktivitet som pågår där ett tag till. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: djäkneberget, grodor;
Kommentera inlägget här: