Frösåkers brygga

Men vart tog det fina vintervädret vägen? Eller för den delen det fina vårvädret? Sååå rått och kallt ute, blåsigt och grått. Huga.
 
I vilket fall tog vi bilen och kameran och åkte till Gäddeholm och tog en fika. Sedan styrde vi kosan till Frösåkers brygga. Där var det stiltje. Det var tyst, kallt, kontrastfattigt men fullt med spännande saker att titta på. Jag har ju varit där flera gånger tidigare, med jobbet, på julbord, konferans osv. För varje besök tillkommer båtar och hus. Stället liksom växer.
 
Vi steppade också ut på bryggan till vilken vi en gång för flera år sedan, i början på vårt förhållande, mannens  och mitt, var på utflykt. Jag hade gjort iordning jättegoda smörgåsar med massa gott pålägg och jag minns att mannen åt med god aptit, ja jag med. Vi löste sudoku, vi solade, vi badade i det kalla vattnet och vi försökte lära känna varann.  Nu var bryggan täckt med snö, hal, kall och öde. I sommar måste vi göra om det tänker jag, ja inte lära känna varann men det andra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: frösåkers brygga, skepp, vikingar;
Kommentera inlägget här: