Allt om en torsdag

En ledig dag så där mitt i veckan - borde vi ha varje vecka om du frågar mig.
 
Vi sov länge. Jag vaknade mitt i en dröm i vilken jag var i New York, och vi - jag, mannen och min syster - hade åkt dit utan att ha boende ordnat. I vaknande stund frågade jag en mörkhårig ung kille i ett korvstånd (eller liknande) om han hade något tips åt oss och det hade han, ett ställe som jag inte minns namnet på men däremot priset - 8000 dollar (ca 66 000 kr) - för en vecka. Skulle inte tro det va. Inte undra på att jag vaknade just då.
 
Vi har varit till Björnön och rört på oss idag. Vi sprang hela 5 kilometer tillsammans och gjorde high five åt oss själva när vi kom i mål.
 
Senare på eftermiddagen tog jag en promenad till Vasaparken. Där har ju någon planterat sååå jättefina blomsterrabatter. Om det varit mörkt kanske jag vågat ta med mig en eller två blommor hem, ja jag vet, se men inte röra, men så himla fina så det var en större ansträngning att låta bli blommorna än att springa 5 km på Björnön. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Blommor Taggar: se men inte röra, vasaparken i västerås;
Kommentera inlägget här: