Allt om nybakade bullar

Det var inte igår - som jag bakade bullar. Köksregionen är vanligtvis inte min region men idag fick jag ett infall som passar att genomdrivas just i köket.
 
Jag satte deg och lät det jäsa, länge. Skar degen i fyrkantiga bitar, på med en liten klick fyllning och skjuts in i ugnen.  
 
De var klara lagom när mannen kom hem från jobbet. Vi stod där runt köksön med bullarna under näsan, det doftade såklart himmelskt, och mumlade sinsemellan om vi skulle smaka en varsin nu, äta mat senare och senare ändå en eller två bullar till? Eller. Äta mat direkt och bullar efteråt?
 
Medan vi mumlade på så dukade jag upp fyra bullar och en sekund senare satt vi i soffan och glufsade i oss. Med mjölk. Som när vi var barn. Mmmm....
 
Bara så ni vet; de var LJUVLIGT GODA, inte de vackraste men absolut de godaste.
 
 
 
 
 
Kategori: Ätbart Taggar: bullar, karlsbaderbullar, nybakade;
JUNITJEJ:

Bullarna ser väldigt goda ut!

Svar: Tack! Det var fullkomligt glufsvänliga ;)
Theya

Kommentera inlägget här: