Om en valborg

Då är våren officiellt här. Vintern eldade vi bort på Anundshög så som vi gjort de senaste två åren. Jag hade detta år klätt mig varmt, och då menar jag varmt, min dunjacka åkte fram. Jag tänkte inte frysa i år och åka hem efter 5 minuter. Jag gjorde helt rätt i detta, i ett avseende, i ett annat gjorde jag det inte då jag eldade hål den. Ouch. 
 
Nåja, återigen en kall valborg, kunde jag konstatera. Men i år kunde brasan tändas i alla fall vilket den inte kunde förra året då det blåste för mycket. Vikingar, barn, vuxna, talare, kör och fotografer i en salig röra. Det var det det.
 
Nu är det söndag och vi laddar hemma för arbetsveckan vi har framför oss - den som är kort, efterlängtad och precis vad vi behöver, alltså att den är kort.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: anundshög, valborg;
Kommentera inlägget här: